Напоминание

урок по теме "Исчезающие животные"


Автор: Кислицына Нина Михайловна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МОАУ СОШ с.Томское
Населённый пункт: Амурская область, Серышевский район,с.Томское
Наименование материала: методическая разработка
Тема: урок по теме "Исчезающие животные"
Раздел: среднее образование





Назад




Разработка урока по английскому языку для 6 класса к УМК М.З. Биболетовой по теме “ Endangered animals” «Исчезающие животные» Тип урока: комбинированный Учебник: Еnjoy English Оборудование: мульти медиа, презентация, МР3, карточки Цель - совершенствование коммуникативных умений в говорении, аудировании, чтении и письме на английском языке с учетом речевых возможностей, потребностей и интересов школьников среднего звена Задачи: практические: 1)совершенствовать речевые компетенции чтения и говорения с новыми лексическими единицами; 2) тренировать фонетические навыки. образовательные: учить обучающихся уметь сравнивать, обобщать, делать выводы. развивающие: 1)способствовать развитию коммуникативных навыков сотрудничества с другими учащимися. 2)совершенствовать навыки чтения и говорения. 3)развивать речевые компетенции на основе аутентичного материала. воспитательные: 1)воспитывать толерантное отношение друг к другу. 2)прививать любовь и уважение к животным. Планируемый результат Предметные: -Знать лексические единицы по теме «Speaking about animals»; -Уметь использовать языковой материал для продуктивной и репродуктивной речевой деятельности. Личностные: формирование коммуникативной компетенции в межкультурной коммуникации; Метапредметные: умение осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации для выражения своих чувств, мыслей.
Этапы урока Деятельность учителя Деятельность учащихся Формируемые УУД I .НАЧАЛО УРОКА. 1.Приветствие. Организационный момент. Определение настроения учащегося. T. - Good morning. I am glad to see you. - How are you today? I’m glad to hear that. The weather is pleasant today, isn’t it? I’d like to ask you a question. Are you ready for the lesson? Is he/she ready? I see. Who is on duty today? Thanks. Let’s start our lesson. - Good morning. Glad to see you too. P1:I am OK, thanks. P2: I’m fine , thank you. Oh, yes, I agree with you. It’s rather warm. You are welcome. What would you like to ask us about? CL: Yes, we are P1 : Yes , I am Yes, he/she is. P: I am on duty today. Today is the 26 th of November. It is Wednesday. It is autumn. Autumn months are September, October, November. November is the last autumn month. The weather in autumn is sunny, cloudy, windy, rainy, snowy. The weather today is sunny, cold, snowy. All are present today. Личностные - принятие своей роли ученика, соблюдение определенных правил поведения. Коммуникативные: -умение слушать и вступать в диалог Регулятивные - формирование волевой саморегуляции, умение настроить себя на работу, контролировать свою готовность к уроку. 2.Мотивация
Slide1
I have got a very beautiful picture for you. What can you see on the picture? P: I can see a river, a forest, maintains, the blue s k y, grass… Коммуникативные: -умение слушать и вступать в разговор, определять тему урока 3. Вызов Something is wrong with the picture. What is it? ( Can we see animals?) P: We can’t see any animals on it. 4.Oпределение учащимися темы урока.
Slide2
Well. Could you tell me, what are we going to speak about today? What animals are we going to speak about? Is it the new theme? P: We are going to speak about animals. P: I think endangered animals. P: Yes, certainly. 5.Целеполагание
Slide3
Very many animals are endangered. To discuss this problem what are we going to do? I believe, it’s high time to discuss the problems and ways of solving them. – Kate, I’d like to ask you a question. -Do you like animals? -– Have you got a pet at home? P:We are going to learn new w o r d s ( t o l e a r n n e w information, to read some texts, to make up dialogues, to learn new words, to discuss questions, to do w r i t t e n exercises, to listen to teacher) P: You are welcome. What would like to ask me about? P: Yes, I do. P: Yes, I have. I have got a cat. P: No, I haven’t. But I would like to keep a dog as a pet. Регулятивные: - умение выделить цели урока II. ОСНОВНОЙ ЭТАП Регулятивные: - оценка своей работы
6.Осмысление.
Cards

Slide 4
7.Фонетическая разминка. Совершенствовани е произносительных навыков.
Slide 5

Slide 6

Slide 7

Slide 8
8.Динамическая пауза What pet would you like to have? Make up dialogues about the pets you keep at home
Check your score

Ex.33p. 55
Listen and repeat My Dream I love all kinds of animals Dogs and cats and rabbits I love all kinds of animals Despite their little habits. If I had tons of money Do you know what I would do? I would buy lots of animals And have my own zoo. But they wouldn’t be in cages, They would be free to run around. And there is one thing they could feel And that is safe and sound. Read, please
Check your score
Where do wild animals live ? Look! Where else can they live? (wild park) Do the animals live free in safari parks? What animals can you see in the Zoo? Do you go to the Zoo? Can we feed animals there? Why?
Игра Imagine.
Look at me – this is my crocodile – can you see it? What can you say about it? (игра на развитие воображения и контроль усвоения лексики по теме – учитель п е р е д а ё т воображаемого животного ученику, тот в свою очередь произносит одно предложение, описывающее этого животного: ц в е т, р а зм е р , п р и в ы ч к и , предпочтения в еде.) P: I would like to have a parrot P1→ P2
Проверяют по слайду
Учащийся повторяет: I love all kinds of animals Dogs and cats and rabbits I love all kinds of animals Despite their little habits. If I had tons of money Do you know what I would do? I would buy lots of animals And have my own zoo. But they wouldn’t be in cages, They would be free to run around. And there is one thing they could feel And that is safe and sound
Проверяют по слайду
Рис животного в лесу, реке, горе, пустыне, oкеане, море P: They live in …. P: It is a wild park or safari parks. P; Of course, they do. P: We can see tigers, lions… Yes, I do. I go to the Zoo every summer. P : N o , w e c a n ’t . I t i s dangerous. Сl: Yes, of course. P1: It is green. P2: It is so small. P3: It can bite me. P4: It likes to eat meat. P5: It lives in the river. P6. It can swim. Познавательные: - увеличивается словарный запас Учебная деятельность: - навык выразительного чтения Регулятивные: - оценка своей работы
8.Повторение и актуализация ранее изученных словосочетаний
Slide 9

Slide 10



Slide 11
Let’s go to the Zoo. Ex34 p. 56 Describe the picture
Check your score
P: I can see… The boy/girl is… The children are.. Making photos Riding a horse Eating ice cream Watching animals P: I can see…
Проверяют по слайду
Познавательные: - увеличивается словарный запас Коммуникативные Регулятивные: - оценка своей работы – Can animals be our friends? Can people help animals in troubles? Do you agree with Kate? Let’s read these words and expressions: To save endangered animals Спасти вымирающих животных Rare animals-редкие животные National wildlife parks- национальные парки дикой природы To protect-защищать Natural habitats-естественная среда обитания To plant trees and flowers- сажать деревья и цветы To put bird houses and feeders – развешивать домики и кормушки To attract insects-привлекать насекомых Cutting down trees-вырубка деревьев Harmful-вредный To pollute-загрязнять Join an organization-вступить в организацию P: Yes, they can. For example, dogs can help people when they are in trouble. P: Of course, they can. P: Certainly. T→CL 9.Актуализация. Обучение выразительному чтению на материале текста Развитие коммуникативных навыков.
Slide 12
Read and say what you can do to save endangered animals
Ex. 35 p. 56
a) translate some sentences 1.There are plenty of endangered animals all over the world. 2.Due to national wildlife parks, zoos and aquariums people have managed to save some endangered animals 3.One of the most important Познавательные: -самостоятельный п о и с к и извлечение необходимой информации Коммуникативные: - Формирование умения слушать и желания общаться. Регулятивные: - оценка своей работы

Slide 13
10. Динамическая пауза
Slide 14

Slide 15

Slide 16

Slide 17

Slide 18
things is to protect their natural habitats 4.Plant trees and flowers and put birds houses and feeders all around your home 5.Really important way to help is to join an organization which save endangered animals Well done. Very good.
Check your score
You’ve worked hard and I think it is high time to have a rest. Let’s rest Let’s sing together b) You are in the radio station.Have speech on the radio and tell how people help endangered animals – Who will be the first to speak? slide
Check your score
c)– You are good speakers. Do the next task. Put down true or false in your cards. You can find the answer in the text (write)
Put true or false
1.There are plenty of endangered animals in the world. 2.People cannot save animals in national wildlife parks, zoos and aquariums. 3.We can protect the animals’ natural habitats. 4.Cutting down trees is not harmful for animals. 5.Planting trees and flowers will attract birds, animals and insects. 6.We can join the organization which help animals.
Exchange your works

Check your score

Проверяют по слайду
Cl: song People can… Protect the natural habitats Not cut down trees Plant trees and flowers Put birds houses. Put feeders Attract native birds, animals Join organization which save animals
Проверяют по слайду

Проверяют по слайду
Коммуникативные: -взаимодействие с учителем Познавательные: - нахождение необходимой информации Регулятивные: - оценка своей работы и работы одноклассника. 11.
Slide 19
Работа с кроссвордом. a)-Let’s see what animals are in danger. For this you should solve a crossword. Put down the names of them in your exercise books Cl find endangered animals Уч-ся записывают число в тетради и делают записи слов Познавательные: самостоятельный поиск необходимой лексики, умение

Slide 20

Slide

21

Slide

22
Oзнакомление с Красной книгой Российской Федерации.
Slide

23

Exchange your works

Check your score
b) look and name endangered animals in our country Amur region.
crane

Give yourself a mark

Проверяют по слайду
Read the information from slide
Проверяют по слайду
выделять главное Регулятивные: -планирование своей деятельности по заданию. Регулятивные: - оценка своей работы и работы одноклассника III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬН ЫЙ ЭТАП Подведение итогов урока. Рефлексия. Выставление оценок
Slide 24

Slide 25
Let’s revise what have we done. Today we’ve discussed animals problems. What are they? How can we solve the problem? Have we reached all the subjects ? What have you done today? How did you work today?
Give yourself a mark
P: Animals problems are…. P: Ways of solving problems are…..(protect, feed, do not pollute, plant, join) Cl: Yes, of course Cards I have learned… today. I have revise…today. I have trained… today. I have read…. today I have made…today. I have done… today I worked hard/little today. Now I can….
Проверяют по слайду
Личностные: - осознание важности учения, важности данного знания. Регулятивные: - оценка своей работы Познавательные: - умение делать выводы Объяснение домашнего задания. Инструктаж выполнения домашнего задания. (дифференциация по уровню сложности, учащиеся выбирают дорожку самостоятельно)
Slide 26

Slide 27
Учитель объясняет домашнее задание: Chose the track of d o i n g homework Slide At home you can 1. Answer the questions of ex.34p. 56 -“3” 2.Make up questions oex. 12bp. 35W-“4” 3. Write an essay of ex. 36p. 56-“5” quotation « The greatest risk in our life is doing nothing» Do something to help endangered animals and they will never cry: “Save us!” Our lesson is over. Thank you. Goodbye. Учащиеся записывают домашнее задание. Goodbye. Личностные: - формирование понимания необходимости выполнения домашней работы. Регулятивные: - сделать выбор в переводе пословиц
Приложение The crocodile has shiny teeth that crunch, crunch, crunch He keeps them clean and beautiful And absolutely suitable for lunch, Lunch, lunch.
Chorus:
The shark and the tiger and the crocodile. They never, never lose their smile The shark and the tiger and the crocodile. They never, never lose their smile The white shark’s teeth are sharpest in the sea, Sea, sea. He keeps them clean and beautiful And absolutely suitable for Eating little fish at tea, tea, tea.
Chorus:
The tiger has enomous teeth that bite, Bite, bite. He keeps them clean and beautiful And absolutely suitable for Eating up his supper at night, night, night.
Chorus:



В раздел образования