Напоминание

Сборник заданий для работы с содержанием текстов учебников учебно - методического комплекта серии «Английский в фокусе»


Автор: Лаптева Татьяна Ивановна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: КОГОАУ "Гимназия г. Уржума"
Населённый пункт: г. Уржум, Кировская область
Наименование материала: Сборник заданий
Тема: Сборник заданий для работы с содержанием текстов учебников учебно - методического комплекта серии «Английский в фокусе»
Дата публикации: 02.04.2023
Раздел: среднее образование





Назад




Сборник заданий для работы с содержанием текстов учебников

английского языка

учебно - методического комплекта серии

«Английский в фокус

е» (из опыта работы учителя английского языка

Кировского областного государственного общеобразовательного

автономного учреждения «Гимназия г. Уржума»)

Лаптевой Татьяны Ивановны.

Методические разработки создаются учителем на основе содержания текстов

учебно - методического комплекта серии «Английский в фокусе» - Spotlight и

включают в себя вопросы по содержанию текстов модулей.

Цели разработок:

1)Предметные:

-выяснение уровня полного или частичного понимания учащимся содержания

текста и степени усвоения лексики,

-формирование и совершенствование навыка построения грамматических

конструкций по составлению предложений на английском языке и

употребления их в письменной и устной речи.

2) Метапредметные: развитие коммуникативной компетенции

обучающихся; развитие универсальных учебных действий в рамках

обозначенной темы:

Личностные: развивать навыки сотрудничества в процессе учебной

деятельности; мотивация и самореализация в познавательной и

учебной деятельности; самоопределение (внутренняя позиция

обучающегося, самоуважение, оценивание себя).

Коммуникативные: ведение и поддержание диалога-расспроса;

понимание на слух высказывания одноклассников, поиск и выделение

необходимой информации;

3) Воспитательные цели:

Воспитание толерантного отношения к народу и стране изучаемого

языка.

Содействие в создании у обучающихся целесообразности обучения

иностранному языку как возможности профориентации в будущем.

Sp.7 M5a Predictions

Text 1

1 Why does Mark think that life will be differen in 2100?

Text 2

What can change for the better in 2100 in Jennifer“s opinion?

Text 3

What will be there on the Moon if people will be able to spend their holidays there?

Text 4

What advantages will people have with flying cars?

Spotlight 8. Module: Going Green 2. Text «Paper Bag VS Plastic Bag»

I. Translate into Russian:

It takes …. to do smth

to need

to bleach

oil industry

to harm the invironment

manufacturing

to end up in a landfill

to recycle

a recycling centre

to mean

to decompose

chemicals

waste

to die-

to cause — быть причиной

II.Answer the questions:

1. Where does paper come from?

2. How many tons of wood chips does it take to get one ton of paper pulp?

3. What harm the environment when people wash, bleach( отбеливают), and colour paper pulp?

4.Where does plastic come from?

5. Does oil industry causes polution?

6. What does manufacturing of plastic bags use?

7. Where can our paper and plastic bags end up?

8. Where can people take paper bags to?

9 How many years does it take to decompose plastic bags?

10. Why do sea turtles and other marine animals die?

Spotlight 8. Module 4d. Text « Altered images»

l. Translate into Russian:

1.posters on the wall

2.to have great skin

3.to have a fantastic figure

4.the truth

5.at least

6.to have spots and blemishes

7.now and then

8.to put on extra pounds

9.to start with

10.advertisers

11.to look less than perfect

12.What's more

13.to pay lots of money

14.to make sure

15.this means

16.to retouch (has been retouched)

17.the cover of a glossy magazine

18.Stomachs, legs,

19.lips, waists

20.longer, slimmer

21.although

22we can't help comparing ourselves to these unreal images

23.to feel unhappy the way we look

24.should do

25.to be phoney

26.to laugh at the fake beauty

27.media images

28.no one looks perfect

29.let

30.to influence

ll. Answer the questions:

1. Have you posters on your bedroom wall?

2. Do you want to have great skin and a fantastic figure?

3. Have you got spots and blemishes sometimes?

4. Do you put on a few extra pounds from time to time?

5.Do you feel at home with your body?

6. Have you known that the photos of stars have been retouched?

7.Do you compare yourself to stars images?

Spotlight 10. Module 5e. Next «The Notting Hill Carnival»

I. Translate into Russian:

1.to move slowly away from

2.to expect

3.to need 4.to reach

5.to admire

6.to line the streets

7.to take photographs / pictures

8.to shout

9.to pour with rain

10.to think anxiously

II.Answer the questions:

1.What was the weather like when Rachel and the author looked out of the train window?

2.What thing did Rachel have with her?

3.Did Rachel and the author wondered happily around the stalls?

4.What did they admire?

5.When had the people lined the streets?

6.What costumes were the people wearing?

7.What were people doing?

8.What did the author try to find after a huge clap of thunder?

9.What did they enter dripping wet but relieved?

Sp.10 M4 Exams Hope for the future of Panda

1.What is the only country where giant pandas are found?

2.Are all giant pandas in the wild?

3.During what time do giant pandas have an average of seven cubs?

4.What panda was the first born in the captivity to be set free?

5.How can scientists follow panda“s movement?

6.What does the name Xiang Xiang mean?

7.What did the panda do when released?

8.How was he trained to be wild? to live in the wild?

9.What is the plan of scientists?

Translate: a cub, average, captivity, to release, to follow, to bark.



В раздел образования